Algemene voorwaarden verkoop & verhuur Lolinabox

Versie 2/12/2019

I. LOLINABOX – ALGEMENE VOORWAARDEN VERKOOP


Onderhavige Algemene Voorwaarden (“Voorwaarden”) regelen de relatie tussen de Klant en de Verkoper.
Door de website van de Verkoper te gebruiken en het plaatsen van bestellingen, aanvaardt de Klant dat deze algemene voorwaarden van toepassing zijn.


Artikel 1: Identiteit van de Verkoper

De Verkoper is Lolinabox, een handelsonderneming natuurlijk persoon met BTW-nummer 0676.783.945, gevestigd te Eeckelstraat 11, 1755 Gooik (Vlaams-Brabant, België).


Artikel 2: Algemene bepalingen

De e-commerce website van Lolinabox biedt haar klanten binnen het grondgebied van België en Nederland de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.

De Voorwaarden zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (“Klant”).

Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van Lolinabox moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. De Klant aanvaart de Voorwaarden door het plaatsen van een vinkje naast de zin “Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord” bij de uitvoering van de bestelprocedure. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door Lolinabox aanvaard zijn.

Artikel 3: Prijs

Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in euro.

Alle vermelde prijzen zijn vrijgesteld van BTW aangezien de BTW-vrijstellingsregeling voor kleine ondernemingen van toepassing is.

Indien leverings-, reservatie of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld op de website.

De prijzen zijn deze zoals ze worden weergegeven op de website van Lolinabox op het moment dat de bestelling wordt geplaatst door de Klant. Lolinabox behoudt zich het recht voor om op elk moment de prijzen en de verzendingskosten aan te passen.

De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven op de website. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

Artikel 4: Aanbod

De artikelen die Lolinabox online aanbiedt voor verkoop zijn deze zoals ze weergegeven worden op de website op het moment dat de Klant zijn bestelling doet en binnen de grenzen van de beschikbaarheid van deze artikelen.

Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Lolinabox niet. Lolinabox is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Lolinabox is in geen geval aansprakelijk in geval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.

Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bijvoorbeeld het aanbod, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoekt Lolinabox de Klant om vooraf contact op te nemen met Lolinabox via mail naar info@lolinabox.be.

Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan ten allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Lolinabox. Lolinabox kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

Ingeval onbeschikbaarheid of onvoldoende beschikbaarheid van de bestelde artikelen wordt vastgesteld op het moment dat de Klant reeds heeft betaald, dan zal Lolinabox onmiddellijk overgaan tot de terugbetaling van het reeds betaalde bedrag door de Klant. Lolinabox brengt de Klant hiervan op de hoogte via e-mail.

Artikel 5: Online bestellen

De bestelprocedure van artikelen via de webshop van Lolinabox verloopt als volgt:

• De Klant selecteert de artikelen en plaatst ze in het winkelmandje.
• Wanneer de bestelling compleet is, gaat de Klant naar de winkelwagen en krijgt daar een overzicht van de bestelling.
• De Klant kan zich hier registreren of inloggen indien de Klant reeds gekend is.
• De Klant kan hier een kortingscode ingeven indien hij daarover beschikt.
• De Klant kiest vervolgens de gewenste aflevermethode. De Klant heeft daarbij twee keuzes:
– Verzending
– Afhaling op het adres van Lolinabox te 1755 Gooik. De afhaling ter plaatse is gratis en gebeurt steeds na betaling door de Klant van de aangekochte goederen en na afspraak tussen de Klant en Lolinabox.
– Indien de Klant artikelen aankoopt via de webshop en tegelijkertijd materiaal huurt van Lolinabox, dan is afhaling of thuislevering van de aangekochte artikelen, tegelijkertijd met de afhaling of thuislevering van het huurmateriaal, mogelijk. Dit gebeurt steeds na betaling door de Klant van de aangekochte goederen en na afspraak tussen de Klant en Lolinabox. Hiervoor worden geen extra kosten aangerekend bovenop de kosten voor de thuislevering van het huurmateriaal.
• De Klant kan het afleveradres aanpassen, indien gewenst.
• Na het plaatsen van de bestelling stuurt Lolinabox een e-mail naar het door de Klant opgegeven e-mailadres met daarin een bevestiging van de bestelling.

Lolinabox is gerechtigd om een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.

Artikel 6: Betaling

Gedurende het bestelproces wordt het bedrag getoond dat moet worden betaald voor de bestelde artikelen. Door de uitvoering van de betaling door de Klant wordt de bestelling definitief en kan deze niet meer gewijzigd worden.

De Klant heeft de keuze tussen de volgende betaalwijzen:
• via bankoverschrijving;
• via bancontact;
• via iDEAL;
• via de KBC betaalknop;
• via ING Home Pay;
• via Belfius Direct Net.

Om de online betaling door de Klant eenvoudig, veilig en correct te laten verlopen werkt Lolinabox samen met Mollie B.V. Dit is een erkend bedrijf dat on line betalingen verzorgt voor bedrijven en instaat voor een veilige en stabiele koppeling met de aangeboden betaalmethoden. De betaaltransacties gaan via beveiligde lijnen via Mollie B.V. onmiddellijk naar de vertrouwde financiële instelling. Tijdens het afrekeningsproces komt de Klant terecht op de betaalpagina’s van Mollie B.V. Lolinabox heeft geen toegang tot de confidentiële betalingsgegevens van haar klanten.

Betalingen via bankoverschrijving gebeuren rechtstreeks via het bankrekeningnummer van Lolinabox.

Artikel 7: Levering en uitvoering van de overeenkomst

Lolinabox streeft ernaar om alle aangekochte artikelen, in de mate van het mogelijke, zo snel mogelijk te leveren, binnen een termijn van één tot vier werkdagen na ontvangst van de betaling door de Klant van de aangekochte goederen. Deze leveringstermijn is slechts indicatief. Een strikte leveringstermijn kan niet worden gegarandeerd.

Lolinabox behoudt zich het recht voor om, ingeval van een buitengewoon grote bestelling, de bestelling niet of slechts gedeeltelijk te leveren. In dat geval zal Lolinabox onmiddellijk overgaan tot de terugbetaling van het reeds betaalde bedrag door de Klant. Lolinabox brengt de Klant hiervan op de hoogte via e-mail.

Artikelen, besteld via de webwinkel van Lolinabox, worden geleverd via Bpost voor afleverlocaties in België en via DPD of PostNL voor afleverlocaties in Nederland. De verzendingskost bedraagt 4,95 € voor verzending van een pakket tot 2 kg naar een afleverlocatie in België en 8,95 € voor verzending van een pakket tot 2 kg naar een afleverlocatie in Nederland.

Voor bestellingen die vanwege hun omvang en gewicht niet met de normale pakketpost kunnen verzonden worden, worden aanvullende verzendingskosten aangerekend. Daarbij worden de tarieven van Bpost (voor België) en de tarieven van DPD of PostNL (voor Nederland) voor pakketpost gehanteerd. Er is enkel verzending naar adressen in België en Nederland mogelijk.

Bpost biedt zich aan op het door de Klant gekozen adres op werkdagen tussen 8u en 18u. Het pakket wordt aan de geadresseerde overhandigd of aan elk ander persoon die aanwezig is op het opgegeven adres. In geval van afwezigheid laat Bpost een afwezigheidsbericht na in de postbus van het opgegeven adres. Hierin wordt vermeld dat de Klant het pakket binnen de 14 dagen (dag van levering niet meegerekend) kan ophalen in een plaatselijk postkantoor of postpunt van Bpost. De Klant kan ook vragen om het pakje een tweede keer aan te bieden op een datum naar keuze.

Op www.bpost.be kan de Klant de status van het pakket nagaan en informatie vinden over de locaties en openingsuren van het plaatselijk postkantoor of postpunt van Bpost.

PostNL biedt zich aan op het door de Klant gekozen adres van maandag tot en met zaterdag. Het pakket wordt aan de geadresseerde overhandigd of aan elk ander persoon die aanwezig is op het opgegeven adres. In geval van afwezigheid laat PostNL een afwezigheidsbericht na in de postbus van het opgegeven adres. De Klant kan de bezorging aanpassen na een eerste keer niet thuis naar een dag van zijn voorkeur of een PostNL locatie. PostNL doet twee bezorgpogingen. Nadien wordt het pakket 7 dagen bewaard op een PostNL locatie.

Op www.postnl.be kan de Klant de status van het pakket nagaan en informatie vinden over de locaties en openingsuren van het plaatselijk postkantoor of postpunt van PostNL.

DPD bezorgt pakketten standaard van maandag tot en met vrijdag. DPD verwittigt de Klant vooraf via mail over het tijdstip van levering. Dit blijft een indicatie. Door onvoorziene omstandigheden is het mogelijk dat er vertraging plaats vindt. Het pakket wordt aan de geadresseerde overhandigd of aan elk ander persoon die aanwezig is op het opgegeven adres. In geval van afwezigheid laat DPD een afwezigheidsbericht na in de postbus van het opgegeven adres. Hierin wordt vermeld waar het pakket werd afgeleverd: bij een buur of in een pickup parcelshop in de buurt. Daarbij wordt ook het adres van de pickup parcelshop vermeld en het tijdstip waarop de Klant het pakket kan ophalen. DPD verstuurt ook een e-mailbericht wanneer het pakket is aangekomen in de pickup parcelshop. Bij afhaling dient de Klant zijn of haar identiteitsbewijs voor te leggen. De Klant krijgt 7 dagen tijd op het pakket op te halen. Daarna wordt het terug naar het adres van Lolinabox gestuurd.

Op www.dpd.com/tracking kan de Klant de status van het pakket nagaan en informatie vinden over de locaties en openingsuren van de pickup parcelshop.

Ingeval de klant een verkeerd artikel heeft ontvangen, of indien het artikel bij ontvangst een zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming vertoont, dan laat de Klant dit weten aan Lolinabox via e-mail naar info@lolinabox.be. De klant doet dit binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van het artikel. Lolinabox zal het artikel dan terugbetalen en de verzendkosten vergoeden bij ontvangst van het door de Klant geretourneerde artikel. Enkel de verzendkosten voor het retourneren van het artikel via de gewone post worden vergoed door Lolinabox.

Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door Lolinabox was geboden.

Naast verzending kan de Klant ervoor opteren om de aangekochte artikelen af te halen, steeds na afspraak, op het adres van Lolinabox, Eeckelstraat 11, 1755 Gooik. De afhaling is gratis en gebeurt steeds na betaling door de Klant van de aangekochte goederen en afspraak tussen de Klant en Lolinabox.

Indien de Klant materiaal huurt bij Lolinabox en tegelijkertijd ook artikelen wenst aan te kopen via de webwinkel, dan is het mogelijk om de aangekochte artikelen samen met het huurmateriaal af te halen op het adres van Lolinabox te Gooik of deze bij de Klant thuis te laten bezorgen via thuislevering door Lolinabox of via verzending. Hiervoor worden geen extra kosten aangerekend bovenop de kosten die er zijn voor de thuislevering of verzending van het huurmateriaal. De afhaling, thuislevering of verzending van het materiaal gebeurt steeds na afspraak tussen de Klant en Lolinabox.

Artikel 8: Eigendomsvoorbehoud

De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van Lolinabox.


Artikel 9: Herroepingsrecht

De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij Lolinabox.

De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van reden de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de Klant of een door de Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant aan Lolinabox via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. De Klant doet dit elektronisch via e-mail naar info@lolinabox.be. De Klant kan hiervoor gebruik maken van de verklaring voor herroeping die terug te vinden is op de website van Lolinabox.

Om de herroepingstermijn na te leven moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

De Klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan Lolinabox heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan Lolinabox, Eeckelstraat 11, 1755 Gooik. De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen zijn voor rekening en op eigen verantwoordelijkheid van de Klant.

Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt Lolinabox zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Enkel artikelen die zich in de originele, ongeopende verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen.

Lolinabox betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

De terugbetaling van de aankoop door Lolinabox gebeurt binnen een termijn van 14 kalenderdagen na datum van ontvangst van het retourpakket door Lolinabox.

De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor de levering van goederen met een beperkte houdbaarheid.

Artikel 10: Verantwoordelijkheid

De Klant heeft de exclusieve verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat er steeds een volwassene aanwezig is bij het gebruik door kinderen van het materiaal dat door Lolinabox wordt aangeboden, ter begeleiding en toezicht van de kinderen. Lolinabox is niet verantwoordelijk voor eender welke schade of letsel dat zou veroorzaakt worden door het gebruik van het aangeboden materiaal. De inhoud van alle materiaal dat Lolinabox aanbiedt via de website is niet geschikt voor kinderen onder de drie jaar.

Artikel 11: Klantendienst

De klantendienst van Lolinabox is bereikbaar via e-mail op mailadres info@lolinabox.be of per post op het volgende adres: Eeckelstraat 11, 1755 Gooik (Vlaams-Brabant, België). Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.


Artikel 12: Sancties voor niet-betaling

Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover Lolinabox beschikt, is de Klant ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de Klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur.

Onverminderd het voorgaande behoudt Lolinabox zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.

Artikel 13: Privacy

In het kader van de bescherming van de persoonlijke gegevens van de Klant doet Lolinabox er alles aan om ervoor te zorgen dat de gegevens van de Klant met de grootst mogelijke zorg worden verwerkt en beschermd. Hiertoe respecteert Lolinabox de regels van de privacywetgeving Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR).

In dit kader verwijst Lolinabox naar de privacy verklaring die van toepassing is op de gegevens die door Lolinabox verwerkt worden. De Klant kan de privacy verklaring raadplegen op de website van Lolinabox.

Indien de Klant vragen heeft over deze privacy verklaring, kan hij contact opnemen met Lolinabox, Eeckelstraat 11, 1755 Gooik, info@lolinabox.be.

Artikel 14: Gebruik van cookies

Lolinabox gebruikt alleen technische en functionele cookies. Lolinabox maakt ook gebruik van analytische cookies die geen inbreuk maken op de privacy van de Klant.
Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op de computer, tablet of smartphone van de Klant. De cookies die Lolinabox gebruikt, zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en voor het gebruiksgemak van de Klant. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld de voorkeursinstellingen van de Klant. Ook kan Lolinabox hiermee de website optimaliseren. De Klant kan zich afmelden voor cookies door zijn internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kan hij ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van zijn browser verwijderen.
Door gebruik te maken van de website van Lolinabox, gaat de Klant akkoord met het gebruik van cookies.

Artikel 15: Aantasting geldigheid – niet-verzaking

Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.

Het nalaten op gelijk welk moment door Lolinabox om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.

Artikel 16: Wijziging voorwaarden

Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene voorwaarden van Lolinabox. In geval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.

Artikel 17: Bewijs

De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.

Artikel 18: Toepasselijk recht – Geschillen

Het Belgisch recht is van toepassing in geval van enig geschil.

II. LOLINABOX – ALGEMENE VOORWAARDEN VERHUUR

Onderhavige Algemene Voorwaarden (“Voorwaarden”) regelen de relatie tussen de Klant en de Verhuurder.

Door de website van de Verhuurder te gebruiken en het plaatsen van reservaties, aanvaardt de Klant dat deze algemene voorwaarden van toepassing zijn.

Artikel 1: Identiteit van de verhuurder

De Verhuurder is Lolinabox, een handelsonderneming natuurlijk persoon met BTW-nummer 0676.783.945, gevestigd te Eeckelstraat 11, 1755 Gooik (Vlaams-Brabant, België).

Artikel 2. Algemene bepalingen

De e-commerce website van Lolinabox biedt haar klanten binnen het grondgebied van België de mogelijkheid om producten uit haar webwinkel te huren na reservatie.

De Voorwaarden zijn van toepassing op elke reservatie die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (“Klant”).

Door de plaatsing van een reservatie via de website van Lolinabox aanvaardt de Klant de Voorwaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door Lolinabox aanvaard zijn.

Artikel 3: Huurprijs en waarborg

Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in euro.

Alle vermelde prijzen zijn vrijgesteld van BTW aangezien de BTW-vrijstellingsregeling voor kleine ondernemingen van toepassing is.

De prijzen zijn deze zoals ze worden weergegeven op de website van Lolinabox op het moment dat de reservatie wordt geplaatst door de Klant. Lolinabox behoudt zich het recht om op elk moment de prijzen, waarborg of administratieve kosten aan te passen.

De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

Voor de huur van een artikel uit het aanbod van Lolinabox wordt een huurwaarborg aangerekend. Dit wordt steeds apart vermeld op de website.

De Verhuurder betaalt het volledige bedrag van de huurwaarborg terug aan de Klant op voorwaarde dat het gehuurde materiaal volledig en ongeschonden wordt ingeleverd op het tijdstip dat werd afgesproken tussen de Klant en de Verhuurder. De terugbetaling gebeurt binnen een termijn van 8 kalenderdagen na inlevering van het gehuurde materiaal door de Klant.

Ingeval bij inlevering van het gehuurde materiaal sprake is van ernstige beschadiging of extreme bevuiling van het gehuurde materiaal of ingeval van verlies of vermissing van één of meerdere artikelen zoals opgenomen in de inventarisatielijst, is de Klant verplicht om de schade of het verlies te vergoeden. Hiertoe zal de Verhuurder een gedeelte van de door de Klant betaalde huurwaarborg inhouden ter compensatie. Indien de huurwaarborg niet voldoende is, dan is de Klant verplicht om het verschil bij te betalen. De Klant is niet verplicht om zelf voor vervanging of herstel van het materiaal te zorgen.

Met ernstige beschadiging of extreme bevuiling wordt bedoeld dat de artikelen in kwestie niet meer kunnen worden verhuurd.

Artikel 4: Aanbod

Sommige artikelen die te huur worden aangeboden zijn standaard uitgerust voor een beperkt aantal kinderen en zijn te huur tegen een standaardtarief. Dit staat duidelijk vermeld op de website. Een uitbreiding van het materiaal is mogelijk mits betaling van een extra supplement per extra kind volgens de tarieven die vermeld worden op de website. Het aantal kinderen waarvoor het materiaal door de Klant wordt gehuurd, wordt vastgelegd in de overeenkomst tussen de Klant en de Verhuurder. Het aantal kinderen kan door de Klant tot uiterlijk de dag voor de afhaling door de Klant of de dag voor de thuislevering van het huurmateriaal door Lolinabox of de dag voor verzending worden gewijzigd.

De Klant deelt de wijziging van het aantal kinderen mee aan Lolinabox via mail naar info@lolinabox.be.

Afbeeldingen op de website zijn illustratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs of afwijken van het artikel.

Ondanks het feit dat het aanbod op de website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid wordt samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Lolinabox niet. Lolinabox is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Lolinabox is in geen geval aansprakelijk in geval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.

Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bijvoorbeeld het aanbod, beschikbaarheid of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met de klantendienst van Lolinabox via mail naar info@lolinabox.be.

Het aanbod geldt steeds mits beschikbaarheid en kan ten alle tijden worden aangepast of ingetrokken door Lolinabox. Lolinabox kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

Ingeval onbeschikbaarheid of onvoldoende beschikbaarheid van de gereserveerde artikelen wordt vastgesteld op het moment dat de Klant reeds heeft betaald, of ingeval door overmacht het gereserveerde materiaal niet beschikbaar kan worden gesteld door de Verhuurder op het tijdstip zoals afgesproken tussen Klant en Verhuurder, dan zal Lolinabox onmiddellijk overgaan tot de terugbetaling van het reeds betaalde bedrag door de Klant. Lolinabox brengt de Klant hiervan op de hoogte via e-mail.

Artikel 5: Online reserveren en huren

Een reservatie van artikelen die te huur worden aangeboden via de website van Lolinabox kan enkel worden geplaatst via het reservatieformulier dat terug te vinden is op de website.

De reservatieprocedure verloopt als volgt:

• De Klant selecteert de artikelen en reserveert deze aan de hand van het reservatieformulier dat terug te vinden is op de website.
• Wanneer de reservatie compleet is, dan verstuurt de Klant het reservatieformulier naar Lolinabox door op het formulier op de knop “verzenden” te klikken.
• Lolinabox checkt de beschikbaarheid van het aangevraagde materiaal en brengt de Klant hiervan op de hoogte. Lolinabox doet dit via mail naar het mailadres van de Klant binnen de 48 uur na ontvangst van het reservatieformulier.
• De reservatie is pas definitief nadat de Klant een bevestigingsmail van Lolinabox heeft ontvangen en nadat het verschuldigde huurbedrag, inclusief huurwaarborg, is betaald door de Klant. De betaling dient te gebeuren uiterlijk 14 kalenderdagen voor de gelegenheidsdatum waarop de Klant het materiaal wenst te huren, zo niet vervalt de reservatie. Bij wijziging van het aantal kinderen wordt het verschil in het reeds betaalde huurbedrag en het definitief verschuldigde huurbedrag afgerekend bij de uitbetaling van de huurwaarborg.

De Verhuurder behoudt zich het recht voor om reservaties te weigeren in volgende gevallen:
• bij ernstig vermoeden van rechtsmisbruik of kwade trouw van de Klant;
• wanneer redelijkerwijze kan worden aangenomen dat de Klant de intentie heeft om de artikelen zelf verder te verhuren of te verkopen;
• bij uitputting van de voorraad of het niet langer beschikbaar zijn van een artikel;
• bij vaststelling van een ongeldig aanbod;
• bij overmacht.

De Klant heeft het recht om een reservatie kosteloos en zonder opgave van motief te annuleren tot 14 kalenderdagen voor de gelegenheidsdatum waarop het materiaal zou gehuurd worden. De klant brengt de Verhuurder op de hoogte van de annulatie via een mail naar mailadres info@lolinabox.be. Het reeds door de Klant betaalde bedrag wordt door Lolinabox teruggestort op het door de Klant opgegeven bankrekeningnummer. De terugstorting gebeurt binnen een termijn van 14 kalenderdagen nadat de annulatie werd meegedeeld door de Klant aan de Verhuurder.

Indien de Klant zijn reservatie pas later dan 14 kalenderdagen voor de gelegenheidsdatum annuleert, dan betaalt hij de totale verhuurkosten bij wijze van schadevergoeding bij annulatie of weigering van afname.

Lolinabox is gerechtigd om een reservatie te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen of reservaties waarbij de Klant betrokken is.

Artikel 6: Betaling

De Klant doet de betaling via overschrijving op het rekeningnummer BE 21 0018 1516 1303 van Lolinabox. De betaling dient te gebeuren uiterlijk 14 kalenderdagen voor de gelegenheidsdatum waarop het huurmateriaal door de Klant wordt gehuurd. De reservatie van het huurmateriaal is pas definitief na betaling door de Klant van het verschuldigde huurbedrag, inclusief huurwaarborg.

Artikel 7: Bezorgopties, inlevering en uitvoering van de overeenkomst

Voor het materiaal dat wordt gehuurd door de Klant zijn er volgende bezorgopties:

a) Afhaling en inlevering door de Klant op het adres van Lolinabox te 1755 Gooik

De Klant kan ervoor kiezen om het huurmateriaal zelf af te halen en terug in te leveren op het adres van Lolinabox te 1755 Gooik. Dit is gratis.

De afhaling gebeurt telkens de dag voor de gelegenheidsdatum, na afspraak tussen 17u en 20u.

De inlevering gebeurt de dag na de gelegenheidsdatum waarop de Klant het materiaal huurt, na afspraak. Op weekdagen is dat tussen 17u en 20u na afspraak, met uitzondering van schoolvakantiedagen, dan gebeurt de inlevering tussen 10u en 12u, na afspraak. Op zaterdag en zondag gebeurt de inlevering tussen 10u en 12u.

Lolinabox is niet aansprakelijk wanneer het huurmateriaal niet kan ingeladen worden in de wagen van de Klant bij onvoldoende ruimte. De afmetingen van het huurmateriaal worden steeds vooraf meegedeeld via mail.

b) Levering en ophaling door Lolinabox op het afleveradres van de Klant

In geval het door de Klant opgegeven afleveradres op een afstand van maximaal 40 kilometer van het adres van Lolinabox te Gooik ligt, dan kan Lolinabox het huurmateriaal op dit adres leveren en nadien terug ophalen. Lolinabox kan dit enkel wanneer de afleverlocatie vlot bereikbaar is met de wagen. De levering en ophaling gebeuren aan de ingang van het gekozen adres, op het gelijkvloers.

De levering gebeurt de dag voor de gelegenheidsdatum waarop de Klant het materiaal huurt, na afspraak tussen 17u en 20u.

De ophaling door Lolinabox gebeurt de dag na de gelegenheidsdatum, na afspraak. Op weekdagen is dat tussen 17u en 20u met uitzondering van schoolvakantiedagen, dan gebeurt de inlevering tussen 10u en 12u. Op zaterdag en zondag gebeurt de ophaling door Lolinabox tussen 10u en 12u.

Voor de levering inclusief ophaling van het huurmateriaal door Lolinabox op afleveradressen binnen een straal van 10 kilometer rond het adres van Lolinabox te Gooik is er een vaste extra kost van 20 euro.

Buiten deze regio is levering en ophaling van het huurmateriaal door Lolinabox mogelijk met een maximale afstand van 30 kilometer extra buiten de straal van 10 kilometer rond het adres van Lolinabox te Gooik (dus maximaal 40 kilometer afstand in totaal). Hiervoor wordt de extra kost als volgt berekend: vaste kost van 20 euro + 1 euro per extra kilometer buiten de straal van 10 kilometer rond het adres van Lolinabox te Gooik. Dit bedrag dekt zowel de heen-en terugreis bij levering als de heen-en terugreis bij ophaling door Lolinabox.

De afstand van het adres van Lolinabox tot het adres van de Klant in kilometers wordt berekend op basis van de routeplanner Mappy.

Thuislevering en ophaling is enkel mogelijk na afspraak tussen de Klant en Lolinabox.

De Klant dient de inhoud van het gehuurde materiaal zelf te controleren aan de hand van een inventarislijst die hij krijgt bij de ontvangst van het huurmateriaal. In geval de Klant op basis van de inventarislijst vaststelt dat er sprake is van enige beschadiging en/of vermissing van materiaal, dan is de Klant verplicht om hiervan direct melding te maken aan de Verhuurder. De Klant doet dit via mail naar info@lolinabox.be, uiterlijk op de datum van ontvangst van het gehuurde materiaal. Iedere beschadiging en/of vermissing van materiaal dat niet of pas na de datum van ontvangst van het materiaal wordt gemeld aan Lolinabox, wordt op rekening van de Klant geschreven. Met beschadiging wordt bedoeld schade in die mate dat het materiaal niet meer kan verhuurd worden. De Klant is dan verplicht om de schade of het verlies te vergoeden op basis van de prijzen die zijn vastgelegd in de inventarislijst. Hiertoe zal de Verhuurder een gedeelte van de door de Klant betaalde huurwaarborg inhouden ter compensatie. Indien de huurwaarborg niet voldoende is, dan is de Klant verplicht om het verschil bij te betalen.

De Klant is verantwoordelijk voor een tijdige inlevering van het gehuurde materiaal. De inlevering gebeurt na afspraak tussen de Klant en de Verhuurder en wordt opgenomen in de overeenkomst.

Indien de Klant het gehuurde materiaal te laat inlevert, dan wordt hiervoor een boete aangerekend van 75 euro per dag, te rekenen vanaf de dag waarop de inlevering moest gebeuren. De huurwaarborg wordt in dat geval niet terug betaald. 

Indien de Klant onverwittigd afwezig is bij de levering of ophaling van het huurmateriaal op de afgesproken datum, plaats en tijdstip, dan wordt de volledige huurprijs inclusief transportkosten toch voor 100% aangerekend. Indien Lolinabox een tweede maal moet langs komen voor de levering of ophaling van het huurmateriaal, dan betaalt de Klant een extra bedrag van 50 euro voor de transportkosten. Dit bedrag wordt afgehouden van de huurwaarborg.

Wanneer de Klant het materiaal niet inlevert, dan betaalt hij de totale kosten voor de vervanging van het materiaal bij wijze van schadevergoeding. Deze kosten worden in rekening gebracht van de Klant middels een factuur.

Artikel 8: Eigendomsvoorbehoud

De verhuurde artikelen blijven de exclusieve eigendom van Lolinabox. De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden hierop te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.

Alle materiaal dat te huur wordt aangeboden door Lolinabox mag niet worden gekopieerd of aan derden worden doorverhuurd of doorgegeven. Ook het materiaal dat digitaal wordt bezorgd aan de Klant, mag niet worden gekopieerd of doorgegeven aan derden.

Artikel 9: Herroepingsrecht

De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten, catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomsten een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien, maar alleen als de Verhuurder dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

Artikel 10: Gebruik van het materiaal

De artikelen die Lolinabox online aanbiedt voor verhuur zijn bestemd voor een normaal gebruik door een consument.

Het materiaal dat Lolinabox via verhuur aanbiedt is uitsluitend bedoeld om te worden gebruikt bij de organisatie van kinderfeestjes bij een particulier thuis. Het materiaal is niet bedoeld voor gebruik in een park of in een bos.

Lolinabox verbindt er zich toe dat alle materiaal rein wordt geleverd aan de Klant. Lolinabox zorgt steeds zelf voor de reiniging van alle verkleedmateriaal dat beschikbaar wordt gesteld via verhuur. Verkleedsets die deel uitmaken van het gehuurde materiaal mogen niet gewassen worden door de Klant.

Artikel 11: Verantwoordelijkheid

Lolinabox verhuurt materiaal voor kinderfeestjes dat enkel mag gebruikt worden onder toezicht van een volwassene. De Klant heeft de exclusieve verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat er steeds een volwassene aanwezig is bij het gebruik van het materiaal dat te huur wordt aangeboden, ter begeleiding en toezicht van de kinderen en het spel. De Verhuurder is niet verantwoordelijk voor eender welke schade of letsel dat zou veroorzaakt worden door het gebruik van het verhuurde materiaal. De inhoud van alle materiaal dat Lolinabox aanbiedt via verkoop en via verhuur is niet geschikt voor kinderen onder de drie jaar.

De Klant is verantwoordelijk voor een goed beheer van het gehuurde materiaal. Ingeval van diefstal van het gehuurde materiaal moet de Klant hiervan onmiddellijk melding maken aan de Verhuurder via mail naar info@lolinabox.be. De totale kost voor de vervanging van het gehuurde materiaal is voor rekening van de Klant.

Artikel 12: Klantendienst


De klantendienst van Lolinabox is bereikbaar via e-mail op info@lolinabox.be of per post op het volgende adres: Eeckelstraat 11, 1755 Gooik (Vlaams-Brabant, België). Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.

Artikel 13: Sancties voor niet-betaling


Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover Lolinabox beschikt, is de Klant ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de Klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur.

Onverminderd het voorgaande behoudt Lolinabox zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.

Artikel 14: Privacy

In het kader van de bescherming van de persoonlijke gegevens van de Klant doet Lolinabox er alles aan om ervoor te zorgen dat de gegevens van de Klant met de grootst mogelijke zorg worden verwerkt en beschermd. Hiertoe respecteert Lolinabox de regels van de privacywetgeving Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR).

In dit kader verwijst Lolinabox naar de privacy verklaring die van toepassing is op de gegevens die door Lolinabox verwerkt worden. De Klant kan de privacy verklaring raadplegen op de website van Lolinabox.

Indien de Klant vragen heeft over deze privacy verklaring, kan hij contact opnemen met Lolinabox, Eeckelstraat 11, 1755 Gooik, info@lolinabox.be.

Artikel 15: Gebruik van cookies

Lolinabox gebruikt alleen technische en functionele cookies. Lolinabox maakt ook gebruik van analytische cookies die geen inbreuk maken op de privacy van de Klant.
Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op de computer, tablet of smartphone van de Klant. De cookies die Lolinabox gebruikt, zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en voor het gebruiksgemak van de Klant. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld de voorkeursinstellingen van de Klant. Ook kan Lolinabox hiermee de website optimaliseren. De Klant kan zich afmelden voor cookies door zijn internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kan hij ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van zijn browser verwijderen.
Door gebruik te maken van de website van Lolinabox, gaat de Klant akkoord met het gebruik van cookies.

Artikel 16: Aantasting geldigheid – niet-verzaking

Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.

Het nalaten op gelijk welk moment door Lolinabox om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.

Artikel 17: Wijziging voorwaarden

Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene voorwaarden van Lolinabox. In geval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.

Artikel 18: Bewijs

De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.


Artikel 19: Toepasselijk recht – Geschillen

Het Belgisch recht is van toepassing in geval van enig geschil.

Download hier de pdf-versie van onze algemene voorwaarden.